Translate

fredag 28 september 2018

Gubben som smet från vintern!


En ny blogg är född! 

Fredagen den 28 september år 2018 är en dag att minnas. Då den här gubben för första gången petade in lite text i här. Det kommer att bli ett spännande innehåll. Jag kommer att ta min kärlek Lena, mina ryggsmärtor, mina taskiga knän, ett par resväskor fyllda med förhoppningar, och flytta till Teneriffa över vintern. Från oktober till mars... 

Ja, det är en gammal dröm som äntligen kommer att bli verklig. Här, bland dessa bokstäver, några bilder, kanske filmsnuttar, kommer du att få följa med på resan.Du kommer att få veta om vi klarar det ekonomiskt med de vansinniga hyrorna i Los Cristianos, eller om vi kommer att hamna bland uteliggarna vid Centro Cultural.

Jag kommer även att berätta om vi skulle placera oss bra i någon bouletävling i Los Hermanos, eller om ett gäng eventuellt missade skott.Du kan få läsa om hur vardagslivet fungerar, eller inte fungerar för oss två främlingar i värmen. Om vi lyckas behålla kärleken eller blir som hund o katt. ...och så mycket mycket mer. Känslor, tankar, vänner, reaktioner, händelser, matpriser och allt annat. Detta med en personlig touch, en skvätt ironi och en väldig massa "glimten i ögat".

Bättre sent än....
Att blogga är något jag tänkt börja med för en massa år sen. Nu har jag äntligen fått tumme ur det mörka hålet o börjat. Sent har syndaren vaknat. Men han är vaken!!!


Jag hoppas att du kommer att följa oss på vårt livs största lilla äventyr.

Ha det goast!/Berra





PS. Det är nu två dagar kvar till avresan. Lägenheten ska städas av, så att våra hyresgäster kommer att trivas. Packningen måste planeras och påbörjas lite smått. Man kan ju inte slänga ner en massa grejs i väskorna och hoppas att det inte blir för tungt (och dyrt). Man måste uppskatta, gissa vad man kommer att behöva. 

Min vana till trots, ska jag satsa på att inte packa för mycket. I vanliga fall, typ bouleresor till seriespel o SM o sånt, då brukar jag ha två stora väskor då min boulekamrater klarar sig utmärkt med en liten väska.   Tvättstugan väntar om hörnet.... 
Vi hörs!!!






4 kommentarer:

  1. Köp nya klot där nere,nu har du sparat 5kg packning. Du ska väl tillbaka nästa år, bra att ha uppvärmda klot på plats. Ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Tack för rådet!
    Du är gissningsvis inte tävlingsspelare. Kanske brukar du spela med s.k. fritidsklot...? Omärkta, billiga, obalanserade o lite trista...?
    De där kloten man har gett 1500-2000 pix för, äger och lirar med, blir som ens bästa vänner. Man har ett kärleksliknande förhållande till sina klot, när de väl är inspelade, vilket kan ta ett par veckor/månader. Man pratar med den, skäller på dem, när man missar och älskar dem när man gör ett stannskott, eller ett perfekt lägg. Så, utan mina klot blir det ingen resa.
    ...och så vet jag ingen som säljer tävlingsklot på Teneriffa. Någon annan som vet?
    Ha det goast!
    /Berra

    SvaraRadera
  3. Pass, pengar och p-piller vad det som gällde när man var yngre. Nu är det kreditkort (gärna 2), försäkringsbesked och sköna skor. En gång gllnde hag nycklarna till lägenheten i Turkiet. Fick börja semestern med att ringa låssmeden. Klantigt.

    SvaraRadera
  4. Avundsjuk på er att tillbringa 6 månader på min älskade Teneriffa, Los Cristianos.

    SvaraRadera